Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náročné chování v základní škole a možnosti jeho řešení
Martínek, Vojtěch ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice náročného chování u žáků na druhém stupni jedné vybrané základní školy. Výstupem práce je zjištění úrovně informovanosti pedagogů o výskytu náročného chování žáků dané školy, možnostmi jeho řešení a povědomí o institucích, se kterými mohou na řešení náročného chování žáků spolupracovat. Bakalářskou práci tvoří dvě části, a to teoretická a výzkumná. Teoretická část se zaměřuje na popis syndromu ADHD, obranné mechanismy a obecné zásady přístupu k žákům ze strany pedagogů. Dále se práce věnuje vybraným typům rizikového chování a možnostem řešení ze strany školy. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu realizovaného kvantitativní metodou prostřednictvím techniky dotazníku pro pedagogy vybrané základní školy a je doplněna rozhovorem se školním metodikem prevence sociálně patologických jevů. Cílem průzkumu bylo zjistit četnost výskytu jednotlivých typů náročného chování, informovanost o možnostech řešení náročného chování a které způsoby řešení učitelé používají u tohoto chování ve své praxi. Rozhovor se školním metodikem prevence doplňuje výstupy z dotazníků a poskytuje pohled ze strany odborníka na tuto problematiku v dané škole. Výsledná data jsou prezentována formou grafů a jejich popis doplňují informace z rozhovoru se školním metodikem prevence. V závěrečné...
Prevence specifických poruch chování a učení v předškolním věku
Vacková, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku prevence specifických poruch chování a učení u dětí v předškolním věku. Cílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a zkušenosti rodičů o preventivních opatřeních u dětí v předškolním věku a dopady realizovaných preventivních opatření. V teoretických východiscích je popsána problematika prevence, specifických poruch chování a specifických poruch učení. Práce se dále zaobírá včasným odhalením poruchy a spoluprací a komunikací mezi rodiči a odborníky a odborníky samotnými. Empirickou část tvoří smíšený výzkum - závěry zpracování dotazníku, polostrukturovaný rozhovor s rodičem, s psychologem a speciálním pedagogem/logopedem a případové studie. První výzkumnou technikou byl dotazník, který byl zaměřen na zjištění povědomí a zkušenosti rodičů o preventivních opatřeních, jejich spokojenost s nastavením a jejich realizací. Dále byly zpracovány tři případové studie, které nám ukázaly dopad realizovaných preventivních opatření, pohledy a postoje rodiče a odborníků na danou problematiku. Pro zpracování a věrohodnost závěrů byla dále využita technika rozhovoru, který byl realizován s poradenským pracovníkem (psychologem, speciálním pedagogem/logopedem) a s rodičem. Rozhovory byly zaměřeny na informovanost rodiče o preventivních programech, včasnou informovanost ze...
Výchova ke správné výživě v prostředí 2. stupně inkluzivní základní školy
Růžičková, Radka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou stravování žáků druhého stupně základní školy a postoji pedagogů, kteří s těmito žáky pracují. Konkrétně se jedná o žáky základní školy, která se zaměřuje na vzdělávání žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami, zejména se jedná o žáky se specifickými poruchami učení a přidruženými poruchami. Cílem práce je zjistit situaci v oblasti stravování zahrnující znalosti žáků a postoje pedagogů. Dané znalosti a postoje se týkají výživy žáků druhého stupně základní školy, skladby jídelníčku a užívání kofeinových, colových a energetických nápojů. Teoretická část práce je strukturována do dvou kapitol. První kapitola se zabývá problematikou specifických poruch učení a chování v rámci inkluzivního vzdělávání, druhá kapitola řeší problematiku výživy a zdraví. Praktická část práce analyzuje a vyhodnocuje data získaná prostřednictvím pozorování chodu školy a vnitřního klimatu školy, dotazníků, pracovních listů a rozhovorů. Praktická část také zahrnuje plán a realizaci projektu, který se zabýval tématikou stravování. Výzkumné šetření zjišťuje znalosti a praktické dovednosti žáků a postoje pedagogů v oblasti stravování. Klíčová slova specifické poruchy učení, specifické poruchy chování, výživa, zdraví, žáci
Specifické poruchy učení a chování žáků na středních školách
KUBERNOVÁ, Lenka
Tématem mé bakalářské práce jsou "Specifické poruchy učení a chování na středních školách". Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a empirické. V teoretické části práce charakterizuji období adolescence, popisuji pozici znevýhodněných lidí v rámci celé společnosti, dále popisuji rozdíl mezi integrací a inkluzí, a v neposlední řadě se věnuji typologii specifických poruch učení a chování. Stěžejní - empirickou - část práce tvoří detailně zpracované rozhovory s žáky středních škol a středních odborných učilišť, kteří mají specifické poruchy učení nebo chování.
Realizace podpůrných opatření u žáků se specifickými poruchami chování na běžných základních školách
Stránská, Anna ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na poskytování podpory žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována podpora žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách, jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy chování, vzdělávání a podpora žáků s těmito poruchami. Výzkumná část práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami chování na vybraných základních školách. Tato problematika je řešena ve dvou rovinách. První rovina je kvalitativní, jedná se o kazuistický případ školy (pracoviště autorky). Podkladem pro vypracování kazuistiky jsou rozhovory se školními speciálními pedagožkami a nestrukturované pozorování. Druhá rovina je zaměřena na podporu žáků se specifickými poruchami chování v širším měřítku. Podkladem pro ni jsou data získaná dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnili učitelé a asistenti pedagoga z dalších škol. Podle výsledků výzkumného šetření výzkumného šetření se pedagogičtí pracovníci soustředí především na pozornost a chování žáků se SPCH, ale méně se věnují...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.